Ogłaszamy wyniki konkursu na najlepszy edukacyjny reels 2024
Już po raz kolejny Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, we współpracy z Zakładem Żywienia Człowieka, Wydział Nauk o Zdrowiu, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego zorganizowali dla studentów dietetyki konkurs na rolkę publikowaną na Instargamie, która w ciekawy sposób przedstawi zasadę prawidłowego komponowania talerza żywieniowego. „Zdrowie? Masz to na talerzu” to hasło wiodące, które przyświecało twórcom. Przyszedł czas na wyniki!
Otyłość dogania coraz młodszych
Nadwaga jest preludium do otyłości, która dostała miano pandemii naszych czasów. Choroba w ekspresowym tempie rozprzestrzenia się i nie oszczędza żadnej grupy wiekowej. Otyłość nie ustępuje samoistnie a do tego ma tendencję do nawracania. Wśród różnych metod leczenia, niezbędnym elementem jest dietoterapia, a jeszcze wcześniej edukacja dzieci i młodzieży w celu podnoszenia świadomości żywieniowej.
Idźmy z duchem czasu, edukujmy w mediach społecznościowych
Można edukować w szkole, na warsztatach, w telewizji, nagrywając podcasty, ale młode pokolenie „siedzi” w mediach społecznościowych. Tam szukają rozrywki, ale przy okazji uczą się różnych rzeczy. Tematy żywieniowe „klikają się”, dlatego Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw z Zakładem Żywienia Człowieka, Wydział Nauk o Zdrowiu, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego postanowili to wykorzystać i z pomocą zaangażowanych studentów dietetyki, edukować w medium, które lubią młodzi.
Przed jakim zadaniem stanęli studenci dietetyki WUM?
Studenci II roku dietetyki, to ludzie, którzy posiadają już niemałą wiedzę z zakresu żywienia i dietetyki, a przy okazji czują się w mediach społecznościowych jak „ryby w wodzie”. Głowy mają pełne pomysłów i potrafią trafić z przekazem to ludzi młodych.
Zadaniem studentów była nowoczesna edukacja żywieniowa, polegająca na przygotowaniu i opublikowaniu ciekawego reels, który pokaże, w jaki sposób powinniśmy prawidłowo komponować talerz żywieniowy. Pomocą i inspiracją dla studentów był ebook przygotowany przez dr hab. n. o zdr. Beatę Sińską z Zakład Żywienia Człowieka WUM i mgr Monikę Stromkie-Złomaniec, dietetyczkę kliniczną i ekspertkę CORETEAM.
Studenci na publikację reels i budowanie zasięgów mieli czas od dnia 8 czerwca 2024 r. do poniedziałku 23 września 2024 r. Po tym terminie oceniane było przez dr Sińską i mgr Stromkie-Złomaniec, podejście do tematu i pomysł na edukację, a mierzalnym i rozstrzygającym kryterium był zasięg reels.
Mamy wyniki konkursu!
Przede wszystkim dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w konkurs i postanowili dołożyć swoją cegiełkę w budowaniu świadomości żywieniowej wśród użytkowników mediów społecznościowych.
Poniżej wyróżnione prace.
Największy zasięg odnotowano u Pani Anny Markowskiej, konto o nazwie "priorytety_diety" (ponad 11 tyś)
Studentka przygotowała „Leśnego Bowl'a”, który składał się z superowoców, jogurtu i orzechów. Fantastyczne, zdrowe i pełne antyoksydantów drugie śniadanie. Komentarze pod reels potwierdzają, że pomysł bardzo się spodobał.
Pani Anna zajmuje I miejsce. Gratulujemy!
Podgląd reels: https://www.instagram.com/p/C-NmHCxtJG1/
II miejsce Klara i Ola (zasięg 8054)
Studentki zrobiły widoprzepis na danie, w którym „upychają” dzienną zalecaną porcję warzyw. Reels jest bardzo atrakcyjny i pomysłowy. Widać włożoną pracę i zaangażowanie studentek. Komentarze również przychylne. Dziękujemy i gratulujemy!
Podgląd reels: https://www.instagram.com/p/C8Egm6bsXBc/
III miejsce należy do trzech Pań: Patrycji Prochal, Pauliny Mokrzyckiej i Kingi Sadowskiej (zasięg 7515). Studentki, jak to same ujęły „przychodzą na ratunek” i pokazują jak przemycić sporą porcję warzyw w atrakcyjnej formie, niczym z restauracji. Podzieliły się bardzo ciekawym przepisem na wegańską tartę ze szparagami i cytrynowo-bazyliowy twarożkiem. Przepis wart wypróbowania, kiedy szparagi ponownie pojawią się wiosną. Dziękujemy i gratulujemy!
Podgląd reels: https://www.instagram.com/p/C782jqwII1y
_
Źródło: CORE TEAM Zespół ds. Promocji roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach projektu CORE TEAM. Projekt jest realizowany przez KZGPOiW we współpracy z agencję strategiczną INSPIRE smarter branding, pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt: