Nowoczesna produkcja pieczarek - walory, wyzwania i zrównoważony rozwój

Polska od wielu lat utrzymuje pozycję jednego z największych producentów pieczarek i największego ich eksportera na świecie. Roczna produkcja wynosi ok. 300 tys. ton, z czego około 75% trafia na eksport. Co ważne, pieczarka jest produktem dostępnym przez cały rok, niezal...
Królowa pieczarek o ich atrakcyjności

Kamila Boś, producentka i popularyzatorka pieczarek, podkreśla rolę edukacji konsumenckiej. Jej misją jest pokazanie pieczarek jako dostępnego, lekkiego, świeżego i nadającego się do szybkiego przygotowania, codziennego dania.
Pieczarki - kulinarny must have

Jak wydobyć smak pieczarek? Radzi znany kucharz, edukator i promotor zdrowego żywienia Grzegorz Łapanowski. Podkreśla, że pieczarka jest jednym z najbardziej aromatycznych i wdzięcznych produktów kuchni codziennej.
Warzywa i owoce w centrum uwagi - społeczność WUM świętowała Światowy Dzień Warzyw i Owoców

17 października społeczność Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego świętowała Światowy Dzień Warzyw i Owoców. W Centrum Dydaktycznym odbyła się prezentacja polskich warzyw, jabłek, aronii i owoców minikiwi. Wydarzenie zorganizowały wspólnie Zakład Dietetyki Klinicznej, Za...
Współpraca nauki i ogrodnictwa dla zdrowia Polaków

Warszawski Uniwersytet Medyczny i krajowi producenci warzyw i owoców łączą siły w promowaniu zdrowego stylu życia, lokalnych produktów i sezonowości w diecie. Wspólne działania naukowców, studentów i rolników mają na celu zwiększenie świadomości zdrowotnej konsumentów, s...
Core Team na talerzu - jak skutecznie kreować konsumpcję warzyw i owoców?
Piramida żywieniowa okazała się zbyt trudna, więc zastąpiliśmy ją talerzem. Wyobraźnia liderów sektora ogrodniczego kazała pracować nad nowym symbolem edukacji żywieniowej na kilka lat, zanim oficjalnie się pojawił. Teraz mamy talerz. Blisko 20 organizacji wypracowało ws...
SWOT promocji warzyw i owoców w Polsce
Zapraszamy do analizy projektu Core Team oraz realizowanej przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw strategii promocji konsumpcji warzyw i owoców w Polsce. 4 czerwca br. - symboliczna data - rozpoczęła prace nowa Komisja Zarządzająca FPOiW, która będzie tworzyć strategię o...
Branże mleczarska i ogrodnicza o wspólnej promocji

Tegoroczne XXXI Jesienne Targi Rolnicze agroWARMA 2025 były miejscem spotkania producentów mleka i hodowców bydła z producentami warzyw i owoców. Przedstawiciele wielu organizacji rolniczych mówili jednym głosem: współpraca to dziś konieczność. Podstawowe produkty naszeg...
Mniej przetworzone, bardziej lokalne i sezonowe - przepis na długowieczność!

Lokalność to nie hasło reklamowe. Podczas targów AgroWARMA 2025 dietetyk kliniczny Monika Hajduk z Centrum Dietetycznego MonVita, przekonywała, że lokalność w odżywianiu to droga do zdrowia, długowieczności i dobrostanu.
Pieczarki na polskich stołach: świeże przez cały rok. Eksperci zachęcają: włączmy je do codziennego menu

Polska jest jednym z największych producentów i największym eksporterem pieczarek na świecie. Świeże pieczarki dostępne są w sklepach przez cały rok. W sezonie jesienno-zimowym producenci przypominają o ich wyjątkowych walorach smakowych, zdrowotnych i kulinarnych. Ekspe...
Nowoczesna produkcja pieczarek - walory, wyzwania i zrównoważony rozwój

Polska od wielu lat utrzymuje pozycję jednego z największych producentów pieczarek i największego ich eksportera na świecie. Roczna produkcja wynosi ok. 300 tys. ton, z czego około 75% trafia na eksport. Co ważne, pieczarka jest produktem dostępnym przez cały rok, niezal...
Królowa pieczarek o ich atrakcyjności

Kamila Boś, producentka i popularyzatorka pieczarek, podkreśla rolę edukacji konsumenckiej. Jej misją jest pokazanie pieczarek jako dostępnego, lekkiego, świeżego i nadającego się do szybkiego przygotowania, codziennego dania.
Pieczarki - kulinarny must have

Jak wydobyć smak pieczarek? Radzi znany kucharz, edukator i promotor zdrowego żywienia Grzegorz Łapanowski. Podkreśla, że pieczarka jest jednym z najbardziej aromatycznych i wdzięcznych produktów kuchni codziennej.
Warzywa i owoce w centrum uwagi - społeczność WUM świętowała Światowy Dzień Warzyw i Owoców

17 października społeczność Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego świętowała Światowy Dzień Warzyw i Owoców. W Centrum Dydaktycznym odbyła się prezentacja polskich warzyw, jabłek, aronii i owoców minikiwi. Wydarzenie zorganizowały wspólnie Zakład Dietetyki Klinicznej, Za...
Współpraca nauki i ogrodnictwa dla zdrowia Polaków

Warszawski Uniwersytet Medyczny i krajowi producenci warzyw i owoców łączą siły w promowaniu zdrowego stylu życia, lokalnych produktów i sezonowości w diecie. Wspólne działania naukowców, studentów i rolników mają na celu zwiększenie świadomości zdrowotnej konsumentów, s...
Core Team na talerzu - jak skutecznie kreować konsumpcję warzyw i owoców?
Piramida żywieniowa okazała się zbyt trudna, więc zastąpiliśmy ją talerzem. Wyobraźnia liderów sektora ogrodniczego kazała pracować nad nowym symbolem edukacji żywieniowej na kilka lat, zanim oficjalnie się pojawił. Teraz mamy talerz. Blisko 20 organizacji wypracowało ws...
SWOT promocji warzyw i owoców w Polsce
Zapraszamy do analizy projektu Core Team oraz realizowanej przez Fundusz Promocji Owoców i Warzyw strategii promocji konsumpcji warzyw i owoców w Polsce. 4 czerwca br. - symboliczna data - rozpoczęła prace nowa Komisja Zarządzająca FPOiW, która będzie tworzyć strategię o...
Branże mleczarska i ogrodnicza o wspólnej promocji

Tegoroczne XXXI Jesienne Targi Rolnicze agroWARMA 2025 były miejscem spotkania producentów mleka i hodowców bydła z producentami warzyw i owoców. Przedstawiciele wielu organizacji rolniczych mówili jednym głosem: współpraca to dziś konieczność. Podstawowe produkty naszeg...
Mniej przetworzone, bardziej lokalne i sezonowe - przepis na długowieczność!

Lokalność to nie hasło reklamowe. Podczas targów AgroWARMA 2025 dietetyk kliniczny Monika Hajduk z Centrum Dietetycznego MonVita, przekonywała, że lokalność w odżywianiu to droga do zdrowia, długowieczności i dobrostanu.
1
2
3
4
5
6