Wśród najpopularniejszych gatunków maja Kantar Polska wymienia pomidory, ogórki i cebulę. W porównaniu do maja 2023 roku najbardziej wzrosło spożycie botwiny, szparagów i papryki. W skali 2 lat papryki, pieczarek i marchwi. W skali lat 3 ilość konsumentów papryki, rzodkiewki i ogórka wzrosła o ponad 5 mln konsumentów.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Są częścią stałego monitoringu konsumpcji. Dane dotyczące konsumpcji kilkudziesięciu gatunków dostępne są na WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja warzyw w maju
![2024_maj_badania_1920x1080-03.jpg](https://prowly-prod.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/656469/large-c64a36681cca07857a5d533697379383.jpg)
Wzrost liczby konsumentów warzyw „maj do maja”
![KANTAR Maj 2024 (2).jpg](https://prowly-prod.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/657137/large-b9ac8b18e86db9139a76ab52e8bda1a7.jpg)
![KANTAR Maj 2024.jpg](https://prowly-prod.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/657689/large-8c1b984b27f82f336750f80581ff8c78.jpg)
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 10-15 maja 2024 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 20 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”.