Zapraszamy by pokazać dobrą formę sektora ogrodniczego i kolejne pomysły na promocję roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu. Będzie jesienny talerz żywieniowy oraz rekomendacje dla osób z nadciśnieniem, przygotowane z myślą o Światowym Dniu Serca 29/09 i prezentacja programu „Good Move”. Relacja z Narodowego Dnia Sportu oraz oficjalna inauguracja kampanii „Jedno jabłko dziennie” (11:00). Bohaterami produktowymi spotkania dynia, pieczarki, jabłka odmiany Gala oraz Koksa Pomarańczowa.
26 września 2024, godz. 10:00 i 11:00
Śródmiejska siedziba Kantar - laboratoria - link
Agenda:
- Jesienny talerz żywieniowy – pełne rekomendacje z okazji rozpoczęcia tej pory roku, 23 września - Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyk kliniczny, Z kaloriami na pieńku - komunikat prasowy
- Naturalny sposób na nadciśnienie - skrót rekomendacji z okazji Międzynarodowego Dnia Serca, 22 września - komunikat prasowy
- Dynia - królowa polskiej jesieni - prezentuje Ewelina Szymczak, Wice Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, Moc Polskich Warzyw
- Polskie pieczarki - prezentuje Maciej Spychał, Sekretarz Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych, partner kampanii Moc Polskich Warzyw, członek ogrodniczego Core Teamu sbgu.com.pl
- Prezentacja programu „Good Move”. Jak połączyć dobry ruch i spożycie owoców i warzyw? Jak dotrzeć do millenialsów? Jak ważne jest dostosowanie aktywności do danej osobowości? Jak pokazać, że nawet najmniejsza zmiana prowadzi do dobrych nawyków w codziennym życiu? - prezentacja z przykładami implementacji sektorowej identyfikacji wizualnej - Karolina Kamińska, project manager programu „Good Move”. Więcej na Good-Move.eu/pl
- Berry Fest 2025 - 3 października 2024, Pałac Mała Wieś. Zaproszenie adresowane do producentów i branży HoReCa. szczegóły programu i zaproszenie na III edycję konkursu (link)
- Narodowy Dzień Sportu - 15 września, Błonia PGE Narodowego. Relacja ze aktywności zrealizowanych w strefie owoców i warzyw
- Polskie pieczarki - prezentacja i degustacja przygotowane w ramach kampanii Moc Polskich Warzyw
- Powinniśmy jeść jedno jabłko dziennie. Jakiej odmiany? Zapraszamy na prezentacje Gali 🍎 Prezentuje dr Tomasz Lipa, przewodniczący Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych trsk.org.pl
- Demografia konsumentów jabłek - Kantar Polska
- Oficjalna inauguracja projektu promocji konsumpcji jabłek - „Jedno jabłko dziennie”. Projekt realizowany przez Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych w współpracy z Krajowym Związkiem Grup Producentów Owoców i Warzyw, Związkiem Sadowników RP, Stowarzyszeniem Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” oraz Stowarzyszeniem Sady Grójeckie. 1jablko.pl
- Dyskusja o tym jak ma wyglądać promocja konsumpcji i budowa wizerunku jabłka, tak by było ono częścią zdrowego stylu życia? Uczestnicy: liderzy organizacji partnerskich oraz członkowie zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych i Core Teamu - dr Tomasz Lipa, Zbigniew Chołyk, Piotr Korczak i Kacper Wypijewski.
Czuję dumę, że udało się zebrać tak dużą grupę sadowników, ich przyjaciół, ludzi, którzy chcieli podjąć próbę bicia rekordu. Jest jeszcze sporo do poprawy, mamy nad czym pracować. Przez wiele lat patrzyłem na to co robiły „jagodowe”, cała ta rewelacyjna jagodowa sztafeta, która powstała z 10 lat temu. Dziś my jesteśmy tu [na Błoniach] po to by zachęcić sadowników, żeby brali przykład z producentów owoców jagodowych, i sami promowali swój produkt. To jest dość łatwe, wystarczy zalajkować, udostępnić czy oznaczyć się. Duże zasięgi to nie jest mrzonka, to realne dotarcie do naszych klientów. Oni niekoniecznie przyjdą po Twoje jabłko, ale przyjdą po jakiś owoc. Kupią więcej jabłek, gruszek, śliwek i każdego innego owocu. To jest nasz cel, to najważniejsza rzecz
- Dominik Woźniak, Vice Przewodniczący Zarządu TRSK.
Do Państwa dyspozycji nasi eksperci:
- dr Tomasz Lipa - sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu trsk.org.pl
- Zbigniew Chołyk - sadownik, prezes Zrzeszenia Producentów Owoców grupy Stryjno-Sad, skarbnik TRSK
- Piotr Korczak – Członek Zarządu Tow. Rozwoju Sadów Karłowych
- Kacper Wypijewski – Członek Zarządu TRSK
- Witold Boguta - prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, partnera kampanii „Jedno jabłko dziennie”
- Maciej Spychał - Sekretarz Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych
- Ewelina Szymczak - producent i Wice Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, Moc Polskich Warzyw
- Mirosław Łuska - Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP, lider kampanii Moc Polskich Warzyw, Core Team ProducenciPapryki.pl
- Paweł Myziak - producent i promotor warzyw ciepłolubnych z południa Mazowsza, w Core Team członek zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w codziennym żywieniu - Połowa sukcesu
- Paweł Eggert - plantator, przetwórca, szkółkarz, hodowca, współtwórca pierwszej zarejestrowanej w Polsce odmiany aronii „Nero Eggert”. Więcej na Aronia Eggert
- Paulina Kopeć, sekretarz generalna Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw "Unia Owocowa", UniaOwocowa.pl
- Karolina Kamińska - project manager programu „Good Move”
Jak odżywiać się jesienią?
Kontakt w sprawie wyników badań, nagrań i komunikatów:
- przedstawiciele mediów - kuba.antoszewski@kantar.com
- producenci i eksperci branżowi - biuro@grupyogrodnicze.pl
- komentarz do prezentowanych ostatnio rekomendacji żywieniowych - mikrobiota (premiera 27/06), menopauza, rola warzyw i owoców w odżywianiu latem - Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyk kliniczny - mail
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: