Najpopularniejszym owocem jesieni jest jabłko. Jest dostępne przez 12 miesięcy - przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu. Kantar na dalszych miejscach wymienia śliwki, gruszki, borówki i maliny. W porównaniu do października na tym samym poziomie utrzymało się spożycie borówek, przetworów z czarnej porzeczki i z aronii.
![polska smakuje_pasek (1).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/209764/large-64394d192700b187ac8dc45387d183f9.jpg)
Badania zlecane są przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III etap”. Projekt jest realizowany przez Kantar Public.
Konsumpcja owoców w listopadzie
Jabłka wzbudzają bardzo duże zainteresowanie. Warto pracować przy nich i warto konsumentom podać jabłka najwyższej jakości. Chciałbym, żeby w naszych sklepach dominowały jabłka piękne. Jabłka dostępne są przez 12 miesięcy. To jest atut, którego nie mają inne gatunki. Jabłek w tym roku nie zabraknie. Zachęcamy do kupowania owoców najwyższej jakości i smakowania różnych odmian
przypomina dr Tomasz Lipa, sadownik, przewodniczący zarządu Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, członek Core Teamu.
![2023_listopad_badania_1920x1080-04.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/610093/large-b2019c3d7d66ca5b08580e1815f5d0b6.jpg)
![KANTAR Listopad 2023.png](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/610134/large-fa0ca327c6c82a5296f07a23fb7f0277.png)
Wzrost liczby konsumentów owoców w listopadzie
![https://wczorajnatalerzu.pl](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/501055/large-68638b565e4538fa79e395fae7bf0d87.png)
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 8-11 listopada 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
![Badania konsumpcji Kantar 2021 (10).jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/5366/assets/335916/large-b70c99ac7ddf1a6177d969b5556a2e0d.jpg)
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.