- Tworzenie dań i komponowanie menu w oparciu o lokalne warzywa i owoce, czyli na czym polega sezonowość w restauracyjnej kuchni?
- Ananas sprowadzany z końca świata czy rodzima ŚLIWKA? Element eko to jeden z pozytywów kulinarnej sezonowości.
- Czym każdy szef kuchni powinien pamiętać planując menu. Wpływ produktowych wyborów na wysokość „food costu”.
- „Pory roku płatają nam figle i trudno z dużym wyprzedzeniem coś zaplanować”. Jak zmiany klimatyczne przekładają się na dostępność konkretnych warzyw i owoców i charakter restauracyjnych kart?
- Kulinarna wyobraźnia kluczem do oryginalnego łączenia smaków. Czy polskie produkty można wykorzystać do przygotowania egzotycznych dań z odległych zakątków świata?
- Warzywno-owocowa druga połowa. Jaką część codziennego menu powinny stanowić produkty roślinne?
- Rozsądna alternatywa dla świeżych warzyw i owoców, czyli dlaczego zimą i jesienią warto sięgać po mrożonki?
Każda szanująca się restauracja powinna używać tylko sezonowych produktów – przekonuje Andrea Camastra, szef kuchni w warszawskiej restauracji „Nuta”/Fot. PTWP
Szef kuchni musi dbać o „food costy”, a sezonowość jest w tym przypadku ważnym czynnikiem – twierdzi Grzegorz Miśta. Na zdjęciu w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego organizowanego przez PTWP/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP
Pory roku płatają nam figle i trudno dziś zaplanować menu z wyprzedzeniem – zapewnia Magdalena Nowaczewska, szefowa kuchni katowickiej restauracji Moodro Bistro & Cafe/Fot. Panowie od Marketingu
W Polsce mamy mnóstwo świetnych lokalnych produktów – podkreśla Katarzyna Rogowska, szefowa kuchni szefowa kuchni w Amfora Restaurant & Coctail Bar w Katowicach. Na zdjęciu z Markiem Furczykiem, szefem kuchni Planety Smaku w trakcie Katowickiego Klubu Kolacyjnego/Fot. Przemysław Jendroska, PTWP
Dla nas istotne jest, by łamać schematy w kuchni – mówi Bartosz Leszczyński, szef kuchni w restauracji Sakana Browary Warszawskie/Fot. Face IT
Robiąc zakupy warto postawić na lokalne produkty, które nie przyjechały do nas z drugiego końca świata/Fot. Shutterstock
Naszemu zdrowiu najlepiej służą owoce i warzywa sezonowe/Fot. Pixabay, autor: Lumix 2004
Oryginalny tekst ukazał się na portalu SadyOgrody.pl, 30 stycznia 2024
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Kontakt: