Obecna struktura sektora owocowo-warzywnego to przyczyna, czy skutek? Jakie są koszty i straty przedsiębiorców wynikające z braku koncentracji sektora owocowo-warzywnego? Jakie są zagrożenia przy dalszym braku koncentracji? Core Team sektora ogrodniczego wraz z redakcją SadyOgrody zapraszają na ekspercką dyskusję z próbą odpowiedzi na te pytania - wtorek 23 września br., godz. 10:00. Zapraszamy także do zadawania pytań panelistom.

Największa firma, która jest traderem na rynku owoców i warzyw - usługi magazynowe, przeładunkowe, transport, konfekcja, integracja produkcji - ma 1,5 mld zł obrotu. Najwięksi detaliści na rynku mają obroty liczone w dziesiątkach i setkach miliardów (obroty sklepów Biedronka przekroczyły 100 mld zł). Dysproporcja rzędu 1:100, nierzadko znacznie więcej, sprawia, że trudno mówić o partnerstwie.
- Jak robić biznes z partnerem 100 razy większym od siebie i zachować podmiotowość?
- Czy naszym największym wyzwaniem jest akcentowana różnica w obrotach i brak skonsolidowania?
- Czy zmniejszenie tej dysproporcji do np. 1:10 zmieni wszystko?
Podczas webinaru skupimy się na:
- modelach współpracy z dużymi strukturami handlowymi
- zrozumieniu reguły „gry” w relacjach dużej dysproporcji
- kierunku rozwoju runku ogrodniczego w Polsce i za granicą.
Zapraszamy na webinar, który odbędzie się we wtorek 23 września o godz. 10.00. Możliwość zadawania pytań panelistom (formularz jest już aktywny) i sama transmisja - na portalu SadyOgrody - link

Zapraszamy na drugie z serii spotkań o rozwoju polskiego ogrodnictwa. Zaczęliśmy od promocji konsumpcji i umiejętności połączenia aktywności lokalnych (bardzo rozdrobnionego sektora) i projektów parasolowych. Dziś o budowaniu pozycji rynkowej i asertywności w łańcuchu dostaw. Niebawem o wizji rozwoju infrastruktury (w tym „fresh CPK") i kompetencji przyszłości.
Webinar poświęcony promocji owoców i warzyw odbył się w lipcu (24/07). Wśród uczestników byli liderzy projektów-kampanii, które w ostatnich latach integrowały producentów wielu gatunków. Link do re-transmisji tutaj
Zapraszamy liderów organizacji branżowych i administracji publicznej. Potrzeba różnych optyk i doświadczeń. Potrzebne są kolejne pytania, dłuższa nieco perspektywa odpowiedzi, większa świadomość producentów i, co by nie mówić, chęć kontrybuowania, na rzecz sektora, sumy wielu podmiotów.
Mamy nadzieję, że webinar wzmocni strategiczną dyskusję o rozwoju sektora ogrodniczego. Przekona interesariuszy, że jest ona potrzebna, może być merytoryczna, partnerska, nakierowana na konkretne rozwiązania. Strategiczna oznacza tu perspektywę dłuższą niż sezon czy kadencja.
We wtorkowym webinarze wezmą udział:
- Paweł Kołodziejczyk - kierownik handlowy, sekretarz Zarządu Zrzeszenia Producentów Owoców Stryjno-Sad, integratora regionalnego i jednego z pionierów prac nad odmianą klubową
- Marcin Raszka - ekspert w zakresie finansów i zarządzania, doradca w zakresie fuzji i przejęć, wiele lat CFO w największych grupach spożywczych AGROS Holding S.A. i ANIMEX S.A.
- Marek Marzec - manager z doświadczeniem w korporacji, dziś prezes Ewa-Bis, polskiej firmy eksportującej owoce i warzywa do ok. 50 krajów, stale współpracującej z wieloma dużymi detalistami, w tym sieciami obecnymi na polskim rynku.
- Michał Leleń - plantator i jeden z pionierów sprzedaży sezonowych owoców w galerii handlowej, laureat tytułów Truskawkowej Marki Roku 2024 i Jagodowej Marki Roku 2025.

#Fundusze Promocji
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kilka grafik promujących webinar w załączniku niniejszego materiału. Więcej na łamach SadyOgrody.
Kontakt: