Po raz kolejny nie zmalała ilość konsumentów jabłek i wzrosła ilość konsumentów wszystkich innych badanych gatunków owoców. W pierwszym jesiennym badaniu najwięcej Polaków zadeklarowało konsumpcję jabłek (84%), śliwek (64%), gruszek (57%), borówek (37%) i malin (36%). Rok do roku najbardziej zyskała śliwka. Najstabilniejsze wzrosty odnotowały borówka i malina. Październikowa konsumpcja minikiwi osiągnęła poziom 15% populacji, czyli 4,9 mln. konsumentów.

Monitoring konsumpcji realizuje dla sektora ogrodniczego firma Kantar Polska. Badania realizowane są w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”. Finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Stale aktualizowane dane na temat demografii konsumentów kilkudziesięciu gatunków dostępne są na stronie WczorajNaTalerzu.pl
Konsumpcja owoców w październiku



https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 10-15 września 2025 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 21 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”.
Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.















