Eksperci Kantar w swoim corocznym raporcie Marketing Trends wskazali trendy, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku. Zdaniem ekspertów Kantar: „Sukces odniosą te marki, które będą wykorzystywać technologię do pobudzania kreatywności, inkluzywności i wzrostu, ale nie stracą z oczu tego, co je wyróżnia na rynku”. Autentyzm, którego branża ogrodnicza ma olbrzymie pokłady, staje się jeszcze cenniejszy. Czy to dobra wiadomość dla producentów żywości podstawowej?


Komunikacja nie jest już tylko z konsumentem, lecz z jego cyfrowym przedstawicielem - pośrednikiem - agentem AI.”
Marki muszą karmić AI treściami, by pojawiały się w jej rekomendacjach i poradnikach.”

W polikryzysie małe przyjemności stają się codzienną strategią optymizmu konsumentów.
Inkluzywność działa tylko wtedy, gdy jest prawdziwa - w komunikacji i w praktyce.”

Reklama w miejscu zakupów cyfrowych zwiększa skuteczność 3-krotnie w porównaniu z tradycyjnymi kanałami. Digital trade marketing też wielu producentów zaskoczy, będą wśród nas i tacy, którym da do ręki niespotykane możliwości”
Mikrospołeczności w social media to nowe laboratoria marketingu - ludzie się znają, ufają sobie i dzielą opiniami.”
Źródło: Kantar Polska, INSPIRE i KZGPOiW

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM -promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt:

