- Konferencję rozpocznie prezentacja wyników badań, która pokaże korzystne dla owoców i warzyw trendy konsumpcji.
- Poznamy atuty i wyzwania zrównoważonego rozwoju, który także jest zgodny z globalnymi trendami rynkowymi.
- Po raz pierwszy publicznie zaprezentowana zostanie diagnoza stanu branży jagodowej w Polsce, która chce integracji w kierunku jakości i rentowności. Diagnoza to pierwszy krok w kierunku ustalenia przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw i zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej.
- Poznamy wyniki i wnioski z badań rynku jabłek w Polsce 2023 i możliwe scenariusze rozwoju produkcji, eksportu i promocji jabłek.
- Nowe formy współpracy nauki z praktycznym ogrodnictwem – inicjatywa Międzynarodowego Towarzystwa Nauk Ogrodniczych (ISHS)
- W ramach promocji dobrych praktyk dowiemy się jak budować zaufanie i jak oprzeć się fali populizmu.
- W ramach lepszego zrozumienia finalnych konsumentów porozmawiamy o tym jak ludzie odbierają naszą koncentrację na agrotechnice i „cenach skupu”. Czy to kupują? Jak możemy wesprzeć sprzedawców i detalistów?
Dlaczego ogrodnictwu wieje w plecy?
W pandemii zanotowaliśmy skokowy wzrost świadomości roli warzyw i owoców w codziennym odżywianiu. Wiele trendów sprzyja producentom. Świadomość faktu, iż „wieje nam w plecy” powinna rozpocząć refleksję na tytułowy temat - „strategia rozwoju czy gaszenie pożarów”
mówi Maciej Dolata z agencji INSPIRE, koordynator projektu badań i współpracy kampanii promujących konsumpcję.
Strategia zrównoważonego rozwoju zgodna z globalnymi trendami rynkowymi
W trakcie konferencji poznamy gospodarstwa, które realizują zasady zrównoważonego rozwoju jako element długoterminowej strategii, zgodniej z oczekiwaniami rynków międzynarodowych. Omówimy wyzwania i kluczowe działania niezbędne do zrównoważonego rozwoju branży
zaprasza dr Mirosław Korzeniowski, prezes zarządu Stowarzyszenie Agroekoton, lider zespołu Core Team ds. produkcji zrównoważonej.
Diagnoza stanu sektora jagodowego w Polsce
Badania rynku jabłek w Polsce 2023 - wyniki i wnioski
Zobaczymy, na przykładzie jabłek jak wygląda system zbierania danych na temat produkcji owoców Polsce i Europie i w tym kontekście przedstawimy wyniki dotyczące badania struktury odmian w polskich sadach i krajowej bazy przechowalniczej. Skąd tak duże różnice w danych z różnych źródeł? Zastanowimy się także jak można usprawnić system zebrania danych a także jak można lepiej te dane te komunikować
zaprasza Adam Paradowski, prezes zarządu wydawnictwa Plantpress, w Core Team lider zespołu ds. opracowania założeń projektu zbierania danych branżowych.
Możliwe scenariusze produkcji, eksportu i promocji jabłek
Zobaczymy przykłady wzmacniania mocnych strony branży sadowniczej i percepcji jabłek. Odpowiemy też dlaczego zmiany klimatyczne, strategia Zielonego Ładu i zrównoważonego rozwoju są dla nas szansą, a nie zagrożeniem
zaprasza Paulina Kopeć Sekretarz Generalna Unii Owocowej, członek Core Team i lider zespołu ds. spójnego marketingu jabłka.
Nowe formy współpracy nauki z praktycznym ogrodnictwem – inicjatywa ISHS
Zaufanie podstawą budowania biznesu
Przyjdź i dowiedz się jak budować zaufanie i jak oprzeć się fali populizmu. Na wykład i do dyskusji z panią profesor zaprasza Maciej Majewski, lider zespołu Core Team ds. promocji postaw i dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych, prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie.
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.