Liczba konsumentów bacznika w listopadzie 2023 r. przekroczyła 6,2 mln. Obserwujemy kolejny, trzeci z rzędu, wzrostu konsumpcji w miesiącach jesiennych. W skali 2 lat ilość konsumentów wzrosła o blisko połowę.
Analizie poddano dane za listopad - ostatnie dostępne w tym roku dane dotyczące konsumpcji.
W listopadzie br. konsumpcję boczniaka deklarowało 19% konsumentów. Dla porównania, w listopadzie ur. było to 14%, a 2 lata temu 13%.
W liczbach bezwzględnych to 6,2 mln osób. O 1,7 mln więcej niż 12 miesięcy temu i 2 mln więcej niż w listopadzie 2021 r..
Wśród innych gatunków porównywalnym wzrostem mogą pochwalić się tylko owoce jagodowe. Borówki, maliny, truskawki oraz przetwory z aronii, zanotowały w listopadzie kolejny, czwarty z rzędu, wzrostu konsumpcji. W skali 3 lat ilość konsumentów każdego z tych gatunków wzrosła o ok. 40%. Najwięcej borówki – 43%, malin – 40%, przetworów z aronii – 38% oraz truskawek - 37%.
Badania kumulują deklaracje konsumpcji świeżych warzyw i owoców oraz ich przetworów, w tym mrożonek.
Wśród warzyw znaczące wzrosty, w tym samym czasie, zanotowały: cukinia – 28% oraz dynia – 10%.
Wyniki badań konsumpcji 2020-2023
Stały monitoring konsumpcji zleca Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Badania przeprowadziła firma Kantar w ramach projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”.
Aktualizowane wynik dotyczące kilkudziesięciu gatunków są publicznie dostępne na stronie WczorajNaTalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 8-11 listopada 2023 r., na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kontakt: