Czy politycy kochają rolników? Jakie są koszty i straty przedsiębiorców wynikające z braku koncentracji sektora owocowo-warzywnego? Co robić żeby promocja polskich warzyw i owocow byla bardziej widoczna w kraju i za granicą? Odpowiedzi na te pytania oraz badania, który z kandydatów na Prezydenta, najlepiej zadba o naszą niezależność żywnościową? Core Team zaprasza liderów branży warzywnej, jabłkowej i jagodowej. Podstawowym celem spotkania jest dyskusja nad pytaniami do sztabów wyborczych. Zapraszamy do udziału w wydarzeniu!

Data i miejsce
Data: 3 kwietnia 2025, godz. 10:00-15:20, w tym przerwa na lunch
Akredytacja
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu , w szczególności liderów grup producentów i media. Akredytacja trwa do wyczerpania miejsc. Do dyspozycji jest jeszcze 21 miejsc (stan na dzień 31 marca).
Główne tematy dyskusji
Panel ① Mechanizmy politycznej aktywności
Czy zabieganie o przychylność polityków ma jakiekolwiek znaczenie dla naszych biznesów? Kiedy politycy słuchają branży? Czy jest na to szansa teraz, w czasie wyborów prezydenckich? Rozmowa o ogrodniczych priorytetach i o zaproszeniu kandydatów do debaty o bezpieczeństwie żywnościowym.
Moderuje Marek Miśko - autor strategii dla rolnictwa podczas walki z „Piątką dla Zwierząt”.
- Jak kandydaci zadbają o niezależność żywnościową? -prezentacja badań Opinia24. Czy wyborcy widzą w programach kandydatów tematy produkcji ogrodniczej?
- Czy politycy kochają rolników? Co są w stanie dla nich zrobić, a czego nie zrobią na pewno?
- Ile warte są akcje naszej branży na giełdzie politycznej aktywności?
- Czy ekspansja gospodarcza sektora ogrodniczego potrzebuje mechanizmów politycznych? Czy producenci są w stanie poradzić sobie sami?
Panel ② Organizacja czy dezorganizacja?
Czy to koniec organizowania rolników w grupy i organizacje producentów?
Moderuje Marcin Raszka - ekspert w zakresie finansów i zarządzania, przez wiele lat CFO w największych grupach w branży mięsnej
- Czy obecna struktura sektora owocowo-warzywnego to przyczyna, czy skutek?
- Jakie są koszty i straty przedsiębiorców wynikające z braku koncentracji sektora owocowo-warzywnego?
- Jakie są zagrożenia regulacyjne i ekonomiczne dalszego braku koncentracji sektora?
Panek ③ Synergia działań promocyjnych
Synergia w promocji polskiej żywności i promocji eksportu
Moderuje Paweł Myziak - lider projektu „Moc Polskich Warzyw”
- Jak wykorzystać potencjały n kampanii promocyjnych, realizowanych w sektorze, do wspólnych działań?
- Talerz jako symbol synergii działań promocyjnych. Co zrobić by był on tak znany jak symbol piramidy?
- Co robić żeby promocja polskich warzyw i owoców była bardziej widoczna w kraju i za granicą?
Informacja o badaniu
Badanie preferencji politycznych Polaków zlecone przez Core Team sektora ogrodniczego realizowane jest przez firmę Opinia24 w ramach Puls Opinii. To cyklicznie realizowany sondaż na tematy polityczne. Marcowe badanie (18-21/03) wzbogacane zostało pytaniami o ocenę, tego którzy z kandydatów na Prezydenta najlepiej zadba o niezależność żywnościową Polski.
Lista kandydatów branych pod uwagę w badaniu
Badana była percepcja 12 osób: Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen, Magdalena Biejat, Marek Jakubiak, Marek Woch, Piotr Szumlewicz, Adrian Zandberg, Grzegorz Braun, Krzysztof Stanowski, Joanna Senyszyn.
Sylwetki ekspertów i moderatorów dyskusji:
- Agata Zadrożna – ekspertka badań społecznych w Opinii24. Badaczka z 20-letnim doświadczeniem w badaniach rynku i opinii, w tym dotyczących konsumpcji warzyw i owoców.
- Marcin Raszka - ekspert w zakresie finansów i zarządzania. Doradca w zakresie fuzji i przejęć. Przez wiele lat CFO w grupach spożywczych AGROS Holding S.A. i ANIMEX S.A.
- Marek Miśko - ekspert w dziedzinie tworzenia strategii i taktyk dla przedsiębiorstw, działający w domenie sytuacji kryzysowych i bezpieczeństwa. Prowadzi swoje działania w kraju i za granicą. Autor strategii dla rolnictwa podczas walki z „Piątką dla Zwierząt”. Wieloletni dziennikarz i twórca radiowy.
- Paweł Myziak - lider projektu „Moc Polskich Warzyw”, członek Zrzeszenia Producentów Papryki RP i zespołu ds. komunikacji roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka Core Team
- Papis Piotr - przewodniczący Komisji Promocji Województwa Mazowieckiego i Współpracy Zagranicznej [do potwierdzenia]
- Maciej Dolata - partner agencji INSPIRE smarter branding, koordynator projektów „Połowa sukcesu” integrującego działania promocyjne i „Core Team” angażującego w rozwój sektora ogrodniczego. Współtwórca „polskich superowoców”.
- Witold Boguta - prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, przewodniczący Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, inicjator powstania ogrodniczego Core Teamu.
Krótko o spotkaniach inicjowanych przez Core Team
Priorytetem zainteresowania liderów są decyzje systemowo kształtujące przyszłość producentów i postawy konsumentów. Core Team podejmuje tematy o strategicznym znaczeniu dla rozwoju sektora ogrodniczego.
Jak wziąć udział w prezentacji wyników i dyskusji?

#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”.
Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt: