Wśród gatunków listopada Kantar Polska wymienia jabłka, gruszki i śliwki. Popularności jabłka nie różnicowała płeć, przynależność pokoleniowa, dochody i sytuacja zawodowa. Wśród owoców jagodowych zwraca uwagę konsumpcja truskawek. Jadł je w listopadzie już co piąty Polak (22%) 7,1 mln.
Celem realizacji projektu „Core Team” jest wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów, w wyniku stałej edukacji konsumentów.
Konsumpcja owoców w listopadzie
https://wczorajnatalerzu.pl
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Badanie zrealizowano w dniach 8-14 listopad 2024 r., na reprezentatywnej próbie 1015 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).
Kantar pyta respondentów o częstotliwość spożywania 20 gatunków w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, IV edycja”.
Zadanie jest realizowane pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi