Agenda skrócona:
- Struktura odmian jabłoni w polskich sadach - raport z badań.
- Jak handlować owocami jagodowymi, żeby zarobić na tym dzisiaj i za 10 lat? - prezentacja standardów i dyskusja.
- Dobre praktyki w handlu jabłkami.
- Ogrodnictwo Zrównoważone w Krajowym Planie Strategicznym i ekoschematach.
- Nauka-praktyce: czy taki model ma szansę działać w Polsce?
- Aktualna sytuacja na rynku jabłek i trendy w branży.
- Pół królestwa i talerz*, czyli po co nam promocja roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu?
Agenda szczegółowa:
CORE TEAM 2
Opracowanie założeń projektu cyfrowego zbierania danych branżowych.
Lider Adam Paradowski, prezes zarządu wydawnictwa Plantpress
CORE TEAM Jagodowy
Koordynatorka: Dominika Kozarzewska
Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”
CORE TEAM 5
Promocja postaw i dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych.
Lider: Maciej Majewski, prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie
CORE TEAM 1
Zespół ds. zrównoważonego rozwoju.
Lider: dr Mirosław Korzeniowski, Agroekoton
CORE TEAM 7
Zadaniowanie badań i współpraca z nauką
Lider: dr Dorota Łabanowska-Bury
CORE TEAM 3
Zespół ds. spójnego marketingu jabłek
Paulina Kopeć, Sekretarz Generalna Stow. Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa
CORE TEAM 6
Zespół ds. komunikacja roli warzyw i owoców w żywieniu człowieka
Lider: Witold Boguta.
Do udziału w konferencji zapraszamy członków Core Teamu, liderów organizacji producentów należących do KZGPOiW, liderów innych organizacji producentów i organizacji branżowych oraz przedstawicieli firm handlowych zajmujących się eksportem.
- Adam Paradowski - Prezes zarządu wydawnictwa Plantpress, w Core Team lider zespołu ds. opracowania założeń projektu cyfrowego zbierania danych branżowych (2)
- Dominika Kozarzewska - Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członek Polish Berry Cooperative, członek Rady Nadzorczej Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, koordynator Core Teamu Jagodowego (9)
- Dorota Łabanowska-Bury, dr - Koordynator Projektu Support (Hprizon Europe), Innovation Project Manager Fresh Mazovia, autor PodOsłonami, członek Jagodowego Core Teamu. Lider zespołu ds. zadaniowania badań i współpracy z nauką (7)
- Ewa Kowalska, członek Jagodowego Core Tamu, na co dzień Fieldstone - firma znana z produkcji i handlu malinami, jeżynami, borówkami, truskawkami i żurawiną, uprawianą na najnowocześniejszej i największej plantacji żurawiny w UE
- Maciej Dolata - Partner agencji strategicznej INSPIRE smarter branding, współtwórca projektów Dzień Polskiej Borówki, Lato z borówkami, Polskie superowoce! Koordynator projektów „Połowa sukcesu” integrującego działania promocyjne i „Core Team” angażującego liderów w rozwój sektora ogrodniczego.
- Maciej Majewski - Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie, członek Core Team i lider zespołu ds. promocji postaw i dobrych praktyk produkcyjnych i handlowych (5), wcześniej lider zespołu ds. podniesienia krajowej konsumpcji jabłek (3)
- Mirosław Korzeniowski, dr - Prezes zarządu Stowarzyszenie AGROEKOTON, lider zespołu Core Team ds. upowszechnienia w branży idei produkcji zrównoważonej (1)
- Paulina Kopeć - Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa (organizacja eksporterów owoców i warzyw), członek Core Team i lider zespołu ds. spójnego marketingu jabłka (3)
- Ryszard Zarudzki - w latach 2015-2019 piastował stanowisko Wiceministra w MRiRW. Odpowiadał wówczas m.in. za nadzór nad działalnością ARiMR, pracę doradców rolniczych, projektowanie i wdrażanie nowej Wspólnej Polityki Rolnej. Od 2020 r. pełnił funkcję Dyr. Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego, a od 2021 r. jego Wicedyrektora. 17 maja 2023 r. został powołany na stanowisko Zastępcy Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
- Witold Boguta - Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, inicjator powstania Core Teamu i lider prac zespołu projektowego Core Team ds. promocji roli owoców i warzyw w codziennym odżywianiu, Połowa Sukcesu (6)
- CORE TEAM 1. Zespół ds. zrównoważonego rozwoju (d. Zespół ds. upowszechnienia w branży idei produkcji zrównoważonej). Dr Mirosław Korzeniowski - lider, Adam Paradowski, dr Barbara Groele, Dominika Kozarzewska, Karolina Dębska-Zeidler, Krzysztof Żabówka, Maciej Majewski, Maciej Spychał, Mariusz Podymniak, Mirosław Łuska, Paulina Kopeć, Paweł Leszczyński, Maciej Cybulak, Maciej Witkowski, Rafał Czaja
- CORE TEAM 2. Opracowanie założeń projektu cyfrowego zbierania danych branżowych. Adam Paradowski - lider, Andrzej Krupiński, Emilia Lewandowska, Jacek Pruszkowski, Mariusz Padewski, Piotr Szybiński, Przemysław Badowski, Stanisław Pluta, Tomasz Lipa.
- CORE TEAM 3. Plan podniesienia konsumpcji jabłek. Maciej Majewski - lider, Karolina Dębska-Zeidler, Dominik Woźniak, Hubert Woźniak, Krzysztof Czarnecki, dr Barbara Groele, Grzegorz Żółcik. Zespoły 3 i 4 są na etapie łączenia.
- CORE TEAM 4. Spójny marketing jabłek. Paulina Kopeć - lider, Dominik Woźniak, Magdalena Wrotek-Figarska, Przemysław Badowski, Anna Gabler
- CORE TEAM 5. Promocja postaw i dobrych praktyk. Zbigniew Chołyk - lider (rezygnacja z udziału w pracach). Hubert Woźniak, Krzysztof Żabówka, Marek Marzec, Mariusz Podymniak, dr Tomasz Lipa, Witold Boguta, Anna Gabler, Grzegorz Żółcik
- CORE TEAM 6. Promocja roli owoców i warzyw, Połowa sukcesu. Witold Boguta - lider, dr Barbara Groele, Karolina Dębska-Zeidler, Paweł Myziak, Piotr Szybiński
- CORE TEAM 7. Zadaniowanie badań i współpraca z nauką. Dr Dorota Łabanowska-Bury - lider. Mirosław Korzeniowski, Mirosław Łuska, prof. Piotr Latocha, prof. Stanisław Pluta, Witold Boguta
- CORE TEAM Jagodowy. Dominika Kozarzewska - koordynator, Andrzej Krupiński, Dominik Woźniak, Dorota Łabanowska-Bury, Hubert Woźniak, Krzysztof Sak, Krzysztof Żabówka, Mariusz Padewski, Mariusz Podymniak, Paweł Eggert, Paweł Krawiec, Paweł Leszczyński, Piotr Nowak, prof. Stanisław Pluta, Tomasz Wiewiórka, dr Dariusz Paszko, Witold Boguta
„CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, III edycja” to projekt realizowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Projekt pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.